.

.

 

جلسه هم اندیشی با محوریت فناوری و نوآوری در صنعت زنبور عسل با حضور کارشناسان، ذینفعان، زنبورداران  و مدیران بخش های دولتی و خصوصی در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد.  

در ابتدای این نشست، دکتر سیامک آزادی، رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از فعالان و کارآفرینان صنعت زنبور داری، این نشست را نهمین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان عنوان کرد که بر حوزه زنبور عسل، فرآورده و چالش های مربوط به آن متمرکز شده است. 

آزادی، هدف از برگزاری این گروه کاری را وارد نمودن نوآوری و فناوری در فرایند تولید محصولات این حوزه عنوان نمود و تاکید کرد که این دو مقوله می توانند ارزش کسب و کارهای این صنعت را ارتقا دهند. 

وی عنوان نمود: علیرغم پیشرفت های بسیار خوبی که در حوزه کسب وکارهای نوپا و دانش بنیان صورت گرفته است، اما اندازه اقتصاد دانش بنیان هنوز کوچک است و می بایست نقش و اندازه آن بزرگتر شود. راهکار آن نیز استفاده از فناوری های توسعه یافته موجود جهت ارتقا بهره وری است.  

آزادی، نفوذ فناوری و ارائه راهکارهای نوآورانه در صنعت زنبور داری را هدف اصلی این نشست عنوان کرد و گفت: زنبور داری صنعتی بزرگ با 7 هزار تن تولید عسل و 335 هزار کندو در استان می باشد و امیداوریم با برگزاری نشست هایی از این دست چالش های این صنعت کاهش یافته  و ظرفیت ها ارتقا یابد.  

پس از صحبت های مقدماتی رییس پارک علم و فناری کرمانشاه، هر یک از حاضرین در این نشست مشکلات و چالش های این صنعت را از منظر خود عنوان نموده و در مواردی راهکارهای لازم را پیشنهاد دادند.  

از مهمترین چالش های مطرح شده در صنعت زنبورداری استان که در این نشست مطرح شد می توان به مواردی از جمله چالش صادرات محصولات، ورود عسل تقلبی به بازار، چالش تولید بریدر، فقدان بازاریابی مناسب و کنسرسیوم صادراتی عسل، جزیره ای عمل کردن زنبورداران، عدم اعتماد بازار به محصولات، فقدان برند معتبر، زیر ساخت های نامناسب، عدم تنوع محصول، کمبود آموزش و نقش کم رنگ فناوری های نوین در زمینه توسعه این صنعت اشاره کرد.

خوانده شده 120 آخرین ویرایش در سه شنبه, 22 اسفند 1402 ساعت 10:22

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک